Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα κυπριακα. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα κυπριακα. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

Τρίτη 23 Σεπτεμβρίου 2014

Πράσινα λουφκιά !


Επήα τζιαι εψούμνησα
τομάτες , αγγουράκια
πατάτες , πράσινα λουφκιά
μέλιν τζιαι γαριδάκια .

Λουκκούμια , άνιθον , φατζιές
ποτζείνο για τα τζάμια
κουλούμπραν με το ξύδιν της
θκυό μήλα , μίαν μπάμια . 

Πισκόττα , σύκον , αναρή
κουραπιέ , χαλλούμιν
φιστούτζια τζιαι αλλαντικά
τζιαι παγωτό με ρούμι .
  
Ψωμί , μαρούλλι , βούτυρο , 
λάδιν τζιαι μανιτάρκα 
κωλόχαρτα μαλαχτικό
ραφκιόλες , τσίπς τζιαι ψάρκα !

Ζωμούς , μπανάνες , ζάχαρη
ένα συν ένα δώρο
πουρκούρι , σίταρους , χτενιά
κοτόπουλλον τζιαι ττόρο . 

Έπια τα ούλλα ενόμισα
τζι'εγύρισα στο σπίτι ,
μα τους αθρώπους φίλε μου
παντα κάτι τους λείπει .


Το πιο πάνω τσιαττιστόν αποτελεί ευγενική χορηγία του κυρίου Ρήγα Τουπανίκου !

Παρασκευή 12 Σεπτεμβρίου 2014

Τζεικάτω στην Αφφίπολην !

Τζεικάτω στην Αμφίπολην
κάμνουν ανασκαφές
διάφορα ακούονται
που τες περιγραφές

Ήβρασειν Καρυάτιδες
είπαν μας πως εν τάφος
έτσι μας είπεν δηλαδή
ο δημοσιογράφος












Ήβραν τζιαι πιο περίεργα
πράματα για τζεικάτω
σφίγγες π'ον αιγυπτιακές !
να δουμεν παρακάτω ...

Γιατί εν ετελειώσασειν
λαλούν εν ναβρουν τζι'αλλα
τζιαι μάλλον τα επόμενα
θα είναι πιό μιάλα

Να σπάσει ο Λόρδος Μπάιρον
τζιαι η Thatcher η κατζιάρα
που ήβραμεν καλλύττερα
που τζείνα που τραμπάραν !


Πέμπτη 11 Σεπτεμβρίου 2014

Ύμνος στες σιεφταλιές !

Βάλλεις του σχοίρου κειμάν 
κρομμύδιν τζιαι αλάτιν 
μαιτανόν ναν μπόλικος
κανέλλαν τζιαι τσας λάδιν . 

Αννοίεις πάνναν βάλλεις το 
το μείγμαν λλίον-λλίον
δώκε καμπόσην προσοχήν 
σε τούτον το πεδίον . 

Μετά περνάς προσεχτικά
τες σιεφταλιές στη σμίλα , 
βάλλεις τες πας τα κάρβουνα 
όσπου να στάξει η μίλλα . 

Άμαν ψηθούν τζιαι ύστερα
βάλλεις τα μες την πίτταν
σαλάτα βάλε κάμποσην , 
στην Λεμεσόν τζιαι πίκλαν !

Αν είσαι χώραν όμως δε , 
για πίκλαν μεν τους πείς , 
τασιήν να βάλεις τζιαχαμέ , 
μεν είσαι αγενής !


Τετάρτη 10 Σεπτεμβρίου 2014

Κούνουπε Ψόφα !

Εμάχουμουν να τζοιμηθώ
ωσπού'ρτες στη ζωή μου
ετάραξες τον ύπνον μου
πονώ την τζιεφαλήν μου !

Είσ' έναν πλάσμαν ύπουλον
μπαίννεις ρουφάς τζιαι φέφκεις
εν κανεί πίννεις το γαίμαν μας
μάσιεσαι τζιαι πριχτέφκεις .

Σημάθκια με εγέμωσες 
κνίθουμαι με μανίαν 
όπου τζι΄αν πάω βρίσκω σε
δεν έχω σωτηρίαν . 

Κουούπιν τρισκατάρατον 
φύε να μεν σε λύσω
να πάεις εις τ'ανάθθεμα
τζιαι μεν γυρίσεις πίσω !


Τρίτη 9 Σεπτεμβρίου 2014

Κουλτούρα λαλώ σου !


Τον τελευταίον τον τζιερόν 
περίεργα συμβαίνουν
σε στέκια κουλτουριάρικα
ούλλοι τωρά πιέννουν
 
Τζιαι παραγκέλλουν το πρωίν
φρέντο λαττε εσπρέσσο 
τζιαι νύχταν στο wine bar
βερμούτ πριν πάσειν έσσο 

Ως τα προχτές ακούασειν
Βίσση τζιαι Χατζηγιάννη
τωρά θκιαβάζουν ποίησην
κανένας δεν τους φτάννει

Ούλλοι βαστούν μιαν κκάμεραν
μιάλην τζιαι γυρίζουν 
πποστάρουν εις το ίσσταγκραμ
τζιαι τέχνην το ορίζουν



Πέμπτη 4 Σεπτεμβρίου 2014

Κάτσε τζιαμέ που'σαι ρε !

Θέλω ένα χόμπι φίλε μου 
να'χω να κάμνω κάτι ,
εφόσον εν έχω δουλειάν 
να φκω που το κρεβάτι .

Ε , οι τζιαι γυμναστήριον
εν τζιαι θέλω να δρώσω , 
αφού λαλώ σου το νερόν 
εν έχω να πλερώσω !

Μα ήντα Playstation ?
πάω για τα τριάντα , 
θα πούσειν της γενέκας μου 
"ενόμιζα είσχες άντρα" .

Πιλότταν ? Μεν το σκέφτεσαι 
δεν έσχει τσιάνς να μάθω , 
ν'αποφασίσω μόνος μου 
έτσι χαττάν να πάθω  .

Άσε , θα μείνω δαχαμέ
με όσα ως τώρα κάμνω
πολλύν - πολλύν στον καφενέν
για ττάβλιν εν να λάμνω !

Σάββατο 30 Αυγούστου 2014

Κανεί καλοτζιέριν σιόρ !

Κανεί πιόν ρε σχίλλιους βαθμούς να δρώννω ούλλη μέρα μάλλον γι'αυτόν την λούννουνται ούλλοι την παγωνιέρα !

Τζείνον το κλιματιστικόν ,
εν σβήννει ουλλον λέεις ,
μα όταν έρτει λοαρκασμός
σίουρα εν να κλέεις .












Τζιαι το Σχειρόττερον δαμέ ,
είναι η υγρασία
δέκα σκαλιά σχειρόττερον
που την θερμοκρασία !


Πάμε να φύουμε σσιόρ
πάμε στη Νορβηγία ,
ή πάνω σε κανά βουνό
με τ'άγρια θηρία !

Δευτέρα 23 Ιουνίου 2014

'Aησμε ρε κουμπάρε !

Πιάννεις με τηλέφωνον , 
η ώρα τρείς τη νύνταν ,
άησμε ρε να τζοιμηθώ , 
τι φταίω που'σαι πίττα ?

Τζιαι πιάννεις τζιαι λαλείς μου "ρε , 
έλα ποδά να πιούμεν" , 
αφου ξέρεις πως εν θα'ρτω , 
γιατί τωρά τζοιμούμαι  . 

Αφούσον ξέρεις το τζ'εσύ ,
 πως σ'άλλες περιπτώσεις 
εν νά'μουν ρε τζι'εγώ τζιαμέ , 
τζι'εν θα'χεν επιπτώσεις . 

Αμμα τωρά ήβρα δουλειάν ,
 τζιαι άμαν αρκήσω λλίον , 
ο μάστρος εν θα λυπηθεί , 
τζιαι θα μου πεί να φύω !


Παρασκευή 30 Μαΐου 2014

Online Δημοσιογραφία : Κύπρος 2014

   Με ιδιέταιρην λύπην , επρόσεξα ότι τελευταίως , δημοσιογράφοι που εργοδοτούνται σε μεγάλες εφημερίδες και άλλα ΜΜΕ , επηρεαστήκαν τόσον πολλά που τα κοινωνικά δίκτυα που πλέον θκιαβάζεις τα άρθρα τους , τζιαι αναρωθκιέσαι αν είσαι μες το σάιτ εφημερίδας ή μες το Twitter .



   Επήες εσπούδασες δημοσιογραφία ρε άθρωπε μου για να γράφεις δέκα γραμμές ασυναρτησίες , να σύρνεις τζιαι μιάν random φωτογραφία που το Google τζιαι να το παίζεις ο πάsh δημοσιογράφος του αιώνα ?

   Τζιαι δηλαδή τουτοι οι οργανισμοί εν έχουν έναν άθρωπο να ελέγχει το περιεχόμενο των όσων ανεβαίνουν στον ιστό ? Μάλλον όι , αφου προχτές π.χ εδιάβαζα έναν άρθρο στο Sigmalive , που έν κανεί που ήταν ξένο , μεταφρασμένο στα ελληνικά χωρίς καμιά παραπομπή , είχε τόσα πολλά συντακτικά λάθη που είμαι σίουρος ότι απλά έβαλεν το μες το Google Translate τζιαι έκαμε το κκόπυ ππέιστ ο "δημοσιογράφος" .

Φυσικά υπάρχει τζιαι η άλη όψη του νομίσματος . Το περιβόητο "Traffic" , για το οποίο απ'οτι φαίνεται οι μεγάλοι δημοσιογραφικοί κολοσσοί της Κύπρου θυσιάζουν χωρίς δεύτερη σκέψη την ποιότητα τζιαι την περιεκτικότητα των διαδικτυακών τους εκδόσεων . Ε ,ναι ρε φίλε , άμα ζητάς που τον κάθε αρθρογράφο 20 άρθρα την ημέρα για να έχει κίνηση η σελίδα , εν λογικό τα 15 τουλάχιστον να εν σικκιμετζίδικα , ελλειπή τζιαι ανούσια .

Υ.γ : α) Το θέμα αφορά τις online εκδόσεις γνωστών ΜΜΕ στην Κύπρο .
        β) Εγώ ούτε είμαι , ούτε δηλώνω δημοσιογράφος .

Τετάρτη 21 Μαΐου 2014

Πάνω που ήμουν έτοιμος !

    Προχτές είδα το "Οικόπεδο 12" , ταινία Κυπριακής παραγωγής , η οποία ενθουσίασε με ευχάριστα μπορώ να πω . Καλογραμμένον έργο ,  γυρισμένο σχεδόν εξ ολοκλήρου στον εγκαταλελειμένο Άη Σωζώμενο , με πολλούς νέους ηθοποιούς , Έλληνες σταρ (αμπα τζιαι χάσει ο Τσιμιτσέλλης) , αλλά τζιαι γνωστές φάτσες που εν το επερίμενα να επέζαν έτσι καλα , σκηνοθετικές αναφορές που ευρωπαικό κινηματογράφο μέχρι και  Bollywood (αλήθκεια!) , ωραίο Soundtrack (έπαιξε τζιαι Lethal Saint ) τζιαι αρκετές δόσεις γέλιου .


   Τζιαι πάνω που ήμουν έτοιμος να ξεφύγω που τον πεσιμισμό μου για την κατάντεια του Κυπριακού πολιτισμού , "τσούυυυυυπ !" πετάσσεται ομπρός μου όπως το αππίητούρι του χαλλουμιού το παρακάτω βίντεο . Δείτε το :



   Προφανώς οι παραγωγοί του "Μπρούσκο" εθέλαν μιαν ασπρόμαυρη φωτογραφία μιας νεαρής γενέκας για μια σκηνή όπου ο "Ρίκκος ο Μάππουρος" κάθεται τζιαι θωρεί την εν λόγω φωτο με νοσταλγικό βλέμμα .
   Εγυρέψαν που λέτε οι υπεύθυνοι μες το γκούκολ τζιαι ήβραν την κατάλληλην φωτογραφίαν : Την φωτογραφίαν που την αποφοίτηση της 'Ελεν Ντι Ντζένερις γνωστή και ως "Ellen" , η οποία αποφασίσαν πως εν ιδανική .
   Ε , για κακήν τους τύχη η τύπισσα ανακάλυψε το απόσπασμα .
   Έτα ούλλα τζιαμέ !

Τρίτη 13 Μαΐου 2014

Zivanished - Κυπριακόν Πάνκ-Μέτταλ

   Τζιαι τζιαμέ που απελπίζουμουν τζιαι ενόμιζα ότι η Κυπριακή διάλεκτος παραγκωνίζεται κτλ , ππέφτει μπροστά μου έναν τραούδι που το γιούττουπ με τίτλο "Η κρίση" που το συγκρότημα Zivanished !

    Όι μόνον εν ακραία μουσική (που μου αρέσκει μέσα μέσα) , όι μόνον οι στίχοι εν φούλ κυπριακοί , έχουν τζιαι τρελλό χιούμορ αλλά Τζιαί πολιτικό μήνυμα ! Ε, περιττόν να σας πώ οτι έφυεν η φάτσα μου . Απ'ότι εκατάλαβα εν site Project των πάνκηδων Infected Syren , οι οποίοι επίσης αξίζουν μιαν αφτιάν αν σας ελκύει το ττάκκα ττούκκα !

   Εκτός που την "Κρίση" τα άλλα 2 κομμάθκια που ήβρα στο γιούττουπ εν παραλλαγές παλιών κυπριακών τραουθκιών , ο "Ποντικός" (τράβα τράβα το νουρίν του εφκηκεν το κοτσιρίν του)  τζιαι ο "Καφκάς - Ρούλλα" .

   Το Σάββατον 7 του Ιούνη , παίζουν μαζί με το alter ego τους "Infected Syren" τζιαι τους "Εν Ψυχρω" στο Εναλλάξ στη Λευκωσία . Ε , οι να μεν πάτε !

" Περιπέζουν μας λαλώ σου ρε , θωρούν μας τζιαι γελούσειν ,
Μεν καρτεράς αλήθκειες ρε , τζιαι τούτοι εν λαλούσειν ! "

Παρασκευή 9 Μαΐου 2014

Φάκκιν Φτώshεια

Εξύπνησα τζιαι μές τον νουν 
το δίλημμαν μεάλον
σουβλάκια που τον Παναήν
οξά που κάποιον άλλον ?

Άνοιξα τον κατάλογον 
τζι'εζάωσεν το δειν μου
έξι ευρώ για μίαν μίξ
όι ρε Παναή μου !

Άεισ'το φίλε μου λαλώ , 
σουβλάκια εν θα πιάω , 
χαλλούμιν με ψουμίν τζ'ελιές 
στο τέλος εν να φάω . 

Πέμπτη 8 Μαΐου 2014

Το τετράστιχο των πολιτικών

Έρκουνται οι εκλογές , τζιαι οι λαφαζανιές τζιαι το φαφλατιλλίκκιν των πολιτικών ερέξαν κάθε όριον . Ε , εν να μέν εγραφα ένα τετράστιχο προς τιμήν τους ? Εεεεεεδώ :

θα θα θα θα θα θα θα θα ,
θα θα θα θα θα θα θα , 
θα θα θα θα θα θα θα θα ,
θα θα θα θα θα θα θα!

Τρίτη 6 Μαΐου 2014

Το Μαράζι της Φωτούλας


   Αλήθκεια τωρά , έσιει πολλούς που έχουν υπόψην τους τούτη την μπάντα ?

   Η αλήθκεια όμως ένει ότι στες αρχές της δεκαετίας του 90' , είχεν καμπόσον κόσμο που τους άκουεν . Γι'αυτόν το λόγον προφανώς , τζιαι η δισκογραφική "All Records" τους έφκαλεν τζιαι το ομόνυμον EP σε βινύλιο το 1991 .

  Οι Κυπρέοι λάτρεις των βινυλίων φυσικά τζιαι εξέραν την μπάνταν , όμως τόσα χρόνια το περίεργον ήταν ότι δεν ειχαν κυκλοφορήσει στο διαδύκτιο τα τραούθκια , ούτε εφκήκεν ποττέ ο δίσκος σε CD . Όσοι εν είχαν τον δίσκον , τζιαι ήταν μιτσιοί όταν το συγκρότημαν έκαμνεν ακόμα ζωντανές εμφανίσεις , εξέραν απλά ότι πρόκειται για ενα συγκρότημα με ροκ αισθητική (απροσδιόριστη) τζιαι Κυπριακόν στίχο καθώς τζιαι ότι στο δίσκο υπάρχει ενα τραούδι με τον κκκκάλτ τίτλο "Το Διπλοκάμπινο" .

   Τελευταίως , εμφανίστηκεν το ππέιτζ στο φέισπουκ με όνομα Κυπριακά Βινύλια  , μια πολλά καλη ιδέα που δυστυχώς αρκησεν πολλά να γίνει , τζιαι που ουσιαστικά ανεβάζει στο youtube μουσικήν που εγράφτηκεν τζιαι εκυκλοφόρησεν στην Κύπρο σε βινύλιο , τζιαι η ψηφιακή γενιά εν εγνώρισεν ποττέ .

   Ανάμεσα στες υπόλοιπες κυκλοφορίες που ανέβηκαν που την συγκεκριμένην προσπάθειαν ήταν και το θρυλικό ομόνυμο ΕΡ απο το "Μαράζι της Φωτούλας" , που ήρθε να δώκει τέλος στην άγνοια για τούτον το αξιόλογο κομμάτι του Κυπριακού πολιτισμού !

Απολαύστε πιο κάτω ολόκληρο το εν λόγω EP .


Δευτέρα 5 Μαΐου 2014

Τσιαττιστόν Νάιτ

Θέλω θκυό μπύρες ναν τσακρίν
να πιω για να αρκέψω
τζι'έφαα σούβλαν κάμποσην ,
πέρκιμον την χωνέψω .

Τζιαι άμαν χωνέψω τζ'ύστερα
φέρνε μου ότι να΄ναι , 
αρκεί να εσιει αλκοόλ
τζι'ούλλα καλα θα πάνε . 

Άμα με πιάει τζι'ύστερα
θ'αρκέψω να τσιαττίζω
τζι'όπως τον παττιχάρην μας 
εγιώ πουλώ τζιαι σχιίζω . 

Αν αντακώσω μόνος μου
κάποια στιγμήν βαρκούμαι
θέλω αλλο θκυο-τρείς πελλούς
μαζίν να τα λαλούμε .

Τωρά που το εσκέφτηκα , 
θα πιάω τους παρέες
ποψε για νύχταν τσιαττιστού
τζιαι δεν λαλει κανένας τσού
για φάσεις έτσι ωραιες !

Παρασκευή 2 Μαΐου 2014

Shaquile productions - Τασος του Στέλιου

  Φαντάζουμαι οτι ούλλοι είδετε το επίμαχο βίτεο με τίτλο "Ο Τάσος του Στέλιου" το οποίο έγινε τουλάχιστον στην Κύπρο "Viral" (λινκ) .

  Το εν λόγω βίντεο έγινε κατευθείαν αντικείμενο συζήτησης , αντιπαράθεσης , πασιαμά , αιτία για καφκάες , οικογενοιακές ίντριγκες , ανέκδοτο , μια φάουσαν ατάκες , αλλα και αντικείμενο κοινωνικού προβληματισμού , λόγω της κατάστασης τζιαι των λεγόμενων του πρωταγωνιστή , ασχέτως αν ο ίδιος δηλωνει οτι ένιωσε γλυκάααδα .

  Η νέα ιδέα με το όνομα "Shaquile Productions" έρκεται να δώκει το δικό της στίγμα στην παρθενική της παραγωγή με τίτλο "Ο Τάσος του Στέλιου (συζήτηση)" , μια ταινία μικρού μήκους με αφορμή το γνωστό βίντεο με σουρεαλιστικές πινελιές και αρκετές δόσεις ψυχεδέλειας , καψίματος και χωρκάτικης ζιβανίας .

     Πολλά σημαντικόν είναι να τονίσουμεν ότι στη ταινίαν τούτην , παρατηρείται για πρώτη φορά παγκοσμίως ο όρος "Αναλτροφοδότηση" .


O Τάσος του Στέλιου (συζήτηση)

Η μοναξιά του νέου τσιαττιστή

Σε τούν'την εποχήν τωρά  
κανένας δεν τσιαττίζει
Λαλούσειν ειναι "tres banal"
τζ'ότι εν τους "αγγίζει" .

Λαλείς της άλλης τσιαττιστόν
πέρκιμον να την ρίψεις ,
τζιαι απαντά σου 
"Χώρκατε , καλλύττερα να κρύψεις" .

Εμείναν μόνο κάτι θκιοί , 
παππούες τζιαι γιαγιάες , 
τσιαττίζουν καθημερινά 
μέσα στους μαχαλλάες !

Ποδά ποτζεί μπορεί να'βρείς
τζιαι νέους να τσιαττίζουν 
μα όπως φαίνεται τωρά 
μάχουντε να εκκλείψουν . 




Δευτέρα 21 Απριλίου 2014

Σύλληψη ρε Γιώργο !

     'Οσοι εν το είδετε ακόμα , το πιο κάτω βίντεο είναι σίουρα η σημαντικόττερη παρακαταθήκη του σύγχρονου Κυπριακού πολιτισμου τζιαι όι μόνον .
 
     Που καλλιτεχνικής πλευράς το βίτεο θίγει τζαι παρουσιάζει παράλληλα βασικά θέματα της Κυπριακής καθημερινότητας . Το ψηλόν επίπεδο δημοσιογραφίας στην κυπριακην τηλεόρασην  , την αποτελεσματικότηταν των Δυνάμεων Ασφαλείας αλλά τζιαι την αγάπη του απλού Κύπριου πολίτη για την τέχνη της υποκριτικής .
 
   Ατάκες που εν να αφήκουν εποχή :

" ¨Ελα ρεεεεε , έλα ρεε Νίκο , σύλλαβε "

" Συλλαββάννουν μας , τ'αφτοκίνητα μας , Τα αυτοκίνητα μας Κύριοι , Συλλαββάννουν μας τζιαι τ'αυτοκίνητα μας , για τ'ονομαν του θεού "

"¨Ηρταν να πιάν τον Μίτα δαμέ , τον Μίταν να πιαν "

"Αυτή ειναι η εμπιστοσύνη της ΑστΕνομίας που πρέπει να εσιει ο κόσμος σιόρ ? "

" ¨Αου τη κκκελλέ μου , ¨Αου τη κκκελλέ μου , έππεσα χαμέε "

" Ε παιδια συλλάβετε , σύλληψην ειπα . Σύλληψην , μα εν τζιαι εν να παίζουμεν δαμέ ρε Γιώργο "

Σάββατο 19 Απριλίου 2014

Ενύσταξα .

Κουμπάρε εκουράστηκα
θα παω για να ππέσω
τζιαι δεν θα σηκωστώ εγιώ
που νά'ρτει ο Χότζιας έσσω .

Θέλω να δω οράματα
χαρούμενα τζ'ωραία , 
οι σαν τούτην τη ζωή 
που ούλλα εν ακραία . 

Να'μαι με φίλους μου καλούς
να τρώω τζιαι να πίννω
να μεν θελω να σηκωστώ
τζιαι τζιαχαμέ να μείνω .


Τρίτη 8 Απριλίου 2014

Ε , όι Πέιλερ ...

¨Επια τον Γιώρκον τον πασιήν , 
να πάμεν εις τ'αγρέλια , 
είμαι λαλεί στον καφενέν 
μαζί με θκιό κοπέλλια .

Πίννουμεν μπύρες τζιαι κρασιά , 
ζιβάνες τζιαι ουίσκιν 
θωρούμεν φούρπον στο γυαλλι 
τζιαι πίσω παίζουν δίσκοι . 

¨Ελα τζιαι σου ποδά πελλέ 
να γίνουμεν τετράδα
τζιαι αν μεν θέλεις το ποτόν 
τζιερνώ σου μια σουμάδα . 

Φκέννω πας το ποήλατον , 
να παω να τους έβρω , 
μα έκατσεν το λάστιχον 
τζιαι έπιαν με το νεύρον .

Μέσα στο αυτοκίνητον 
εν είχα μίλς πεζίναν ,
τζ'είπα να παω βουρητός
τζιαι οπως την αζίναν . 

Στα δέκα μέτρα που λαλείς 
έδωκα πας τον ρότσο ,
γαμώ την ατυχίαν μου , 
εν ξαναφκέννω πόξω !